Meniu utilizator

Anunturi
Adauga anunt
SiteMap

Citeste On-Line

Monitorul Expres - Citeste On-Line
 
Monitorul de Alba - Citeste On-Line
 
Monitorul de Cluj - Citeste On-Line
 
Monitorul de Sibiu - Citeste On-Line

Linkuri

 
Home arrow Stiri Auto arrow Stiri arrow Taxa auto din 2008 este ilegala, spune Curtea Europeana de Justitie
Auto Ieftine *** Skoda  Fabia 1.3i benzina 1999 300.- EUR *** Renault  Clio 1 benzina 1995 1 450.- EUR *** Volkswagen  Polo  benzina 2003 2 300.- EUR *** Ford  Focus 1.6 CDI diesel 2008 2 850.- EUR *** Ford  Focus  diesel 2009 3 750.- EUR *** Volvo  V50 V50 diesel 2006 3 800.- EUR *** Audi  A6   2005 5 500.- EUR *** Mercedes-Benz  B class B 180 CDI diesel 2011 5 999.- EUR *** Mercedes-Benz  B class B 180 CDI diesel 2011 8 800.- EUR *** Audi  A6 TDI 2.0 benzina 2010 9 999.- EUR *** Mercedes-Benz  G class G300 diesel 1987 14 800.- EUR *** 
Taxa auto din 2008 este ilegala, spune Curtea Europeana de Justitie | Imprimare |
Toţi românii care au plătit taxa de înmatriculare pentru maşinile second-hand pot cere banii înapoi, în instanţă, cu şanse de a cîştiga, spun juriştii
Taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucît produce un dezavantaj la vînzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României, arată Curtea de Justiţiei a Comunităţilor Europene de la Luxemburg, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti. Drept consecinţă, românii care au plătit taxa auto pot cere banii înapoi, în instanţă, cu şanse de cîştig 100%.

Încalcă legea

„Taxa de poluare introdusă de România, impusă maşinilor la prima lor înregistrare în România, contravine legislaţiei Uniunii Europene. Respectiva lege (prin care s-a introdus taxa de poluare la prima înmatriculare, n.r.) are efectul de a descuraja importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre“, se precizează într-un comunicat de presă al Curţii de Justiţie a Comunităţii Europene (CEJ) dat ieri publicităţii. Punctul de vedere al CEJ a fost emis la cererea Tribunalului Sibiu, care judecă un proces în care un român a dat în judecată statul întrucît a considerat că taxa de primă înmatriculare este ilegală. Magistraţii sibieni au vrut să afle de la CEJ dacă taxa contravine sau nu legislaţiei europene. La întrebarea Tribunalului Sibiu, CEJ afirmă că legislaţia europeană interzice statelor membre să ia măsuri de taxare în exces a unor produse provenind din alte state, în favoarea celor de provenienţă autohtonă. „Această interdicţie caută să garanteze neutralitatea totală a sistemului intern de taxe din punct de vedere al concurenţei între produsele autohtone şi cele importate“, explică CEJ.

Taxa este acuzată de „descurajarea importului“

Deşi constată că sistemul de taxare introdus de România nu face vreo diferenţă explicită între statutul maşinilor în funcţie de provenienţa lor sau de naţionalitatea proprietarului, nefiind astfel o discriminare directă, CEJ apreciază că taxa poate fi discrimnatorie indirecţ avînd în vedere efectele pe care le produce. „Curtea apreciază că legislaţia românească în această materie are ca efect faptul că vehiculele second-hand importate, cu o vechime considerabilă, sînt taxate cu pînă la 30 la sută din valoarea lor - chiar dacă este aplicată o reducere însemnată la taxă ca urmare a scăderii valorii acestora - în timp ce maşinile similare oferite pe piaţa auto second-hand internă (din România, n.r.) nu sînt supuse acestei taxe. În atare condiţii, legislaţia are ca efect descurajarea importului şi înscrierii în circulaţie în România a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre“, afirmă CEJ.

Cazul românului Tatu

Deşi UE nu împiedică statele membre să introducă noi taxe, legislaţia europeană obligă ţările membre să aleagă şi să aranjeze sistemul de taxe astfel încît acestea să nu aibă efectul de a promova vînzările auto second-hand din piaţa autohtonă, astfel descurajînd importul de maşini similare, continuă CEJ. CEJ precizează, în comunicatul citat, că procesul judecat de Tribunalul Sibiu a fost intentat de un român pe nume Tatu, care şi-a cumpărat în iulie 2008, o maşină second-hand din Germania, cu preţul de 6.600 de lei. Vehiculul avea o capacitate cilindrică de 2.155 de centimetri cubi şi standard de poluare Euro 2, fiind fabricat în 1997, an în care a şi fost înscris în Germania. Pentru a-şi putea înmatricula maşina în România, bărbatul a trebuit să plătească o taxă de poluare de 7.595 de lei. Întrucît a considerat că taxa este contrară normelor europene, bărbatul a căutat să-şi recupereze banii. El şi-a susţinut acţiunea în instanţă pe aceea că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja înregistrate în România şi revîndute.
de: M.Ex.
 
< Precedent   Urmator >

Cauta AUTO

Marca
Model
Condit.
Oras
An -
Pret -
Carb.
Cutie
Culoare

Login






Parola uitata?
Utilizator nou? Creare cont

Statistici

Vizitatori: 5576556
IP-ul tau: 54.167.62.170

       Anunturi Imobiliare Gratuite Case.AnunturiExpres.ro

Anunturi Gratuite

Anunturi On-Line Absolut gratuite | Mica si mare Publicitate
Anunturi Absolut Gratuite

 

sau


Monitorul Expres
Tipomagazin
Design by XXL All rights reserved
      Romanian Top66       Best-top Romania : Lista de top globala